sadness is a blessing!

Okej det var då sjukt vad dåligt det har blivit här!
Antingen bättra sig eller lägga ner. Känns som jag inte har så himla mycket att dela med mig!
Eller egentligen har jag det, men det är ju bara skräp! Tror jag. Om ni inte vill läsa om dryga saker, men ibland seriösa saker!
_____________________________________________________________________________________





Jag blir faktiskt lite smått irriterad på vissa ibland! Tänker inte nämna ett enda namn.
Men hey, förlova sig nu man är "liten"? Vad är det egentligen?
Det känns som att det har blivit en trend. Men förstår folket ens innebörden med att förlova sig?

FÖRLOVNING I MINA ÖRON LÅTER SÅHÄR:
Då vet man att man verkligen vill leva sitt liv med den personen!
Förlovning, alltså att ska gifta sig! Eller som mina föräldrar, dom har varit förlovade i kanske 17 år. Är inte gifta! Men ändå har man ju lovat varandra att man SKA LEVA MED VARANDRA hela livet eller jävligt länge!

Jag vet många som förlovat sig alldeles förtidigt.
Det kan väll vara okej om man känt den andre lixom väääldigt länge, eller om man har varit ihop sen kanske 6an eller 7an. Och förlovar sig när man går i 2an på Gymnasiet, för då vet man verkligen vart man har varandra!

Ordet har verkligen tappat sin glans. Det är synd, för det är ändå ett av det absolut vackraste som någonsin kommer finnas!

Remember;
En ring bevisar inte kärleken till din kärlek.
Det är du själv som gör det, ingen annan.



XOXO


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla sant!

2011-04-04 @ 22:06:51
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir lite upprörd när jag läser det här. Förlovning betyder olika för ALLA. Jag har själv varit förlovad, vi hade inga ringar för vi ansåg att en förlovning ej var materialistisk. Vi förlovade oss endast för att vi älskade varandra och för att vi ville leva med varandra resten av våra liv. Vi såg det som en symbol för våran kärlek till varandra. Enligt tradition så ska man gifta sig inom tre år när man förlovar sig. Men hallå vi lever på 2000-talet.

2011-04-18 @ 01:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0